Zasady Ogólne
1. Grając na naszym serwerze, automatycznie akceptujesz poniższy regulamin.
2. Gracze zobowiązani są do wzajemnego szacunku, kultury osobistej oraz przestrzegania zasad współżycia społecznego.
3. Zabrania się wszelkich form dyskryminacji, nękania, gróźb oraz przemocy słownej i psychicznej.
4. Wszelkie konflikty należy rozwiązywać w sposób pokojowy, najlepiej z pomocą administracji. (Nie tyczy się konfliktów IC)
5. Gracz zobowiązany jest do zapoznania się z regulaminem przed rozpoczęciem gry oraz jego przestrzegania przez cały czas korzystania z serwera.
6. Zabrania się używania jakichkolwiek cheatów, modów, skryptów lub innych narzędzi ingerujących w działanie gry, poza oficjalnie zatwierdzonymi przez administrację.
7. Wszelkie próby włamania, exploitowania lub destabilizacji serwera będą skutkować natychmiastowym banem oraz zgłoszeniem sprawy do odpowiednich służb.
8. Gracz zobowiązany jest do zgłaszania błędów technicznych, luk oraz innych nieprawidłowości poprzez system ticketów.
9. Zabrania się tworzenia nazw postaci, firm, regionów lub innych elementów gry, które są obraźliwe, wulgarne, rasistowskie, polityczne, historyczne lub naruszają dobre obyczaje.
10. Zabrania się kopiowania nazw znanych marek, instytucji lub osób publicznych bez zgody administracji.
11. Wszelkie treści tworzone przez użytkowników (np. opisy postaci, narracje RP) muszą być zgodne z regulaminem oraz zasadami RP.
12. Naruszenie regulaminu może skutkować ostrzeżeniem, czasowym banem lub banem permanentnym, w zależności od skali przewinienia.
13. Decyzje administracji są ostateczne, jednak użytkownik ma prawo do złożenia odwołania poprzez system ticketów.
14. Nadużywanie systemu odwołań (np. spamowanie, prowokowanie) może skutkować utratą możliwości składania kolejnych odwołań.
15. W przypadku niejasności interpretacyjnych, ostateczna decyzja należy do administracji.
16. Regulamin może być zmieniany przez administrację w dowolnym momencie. Aktualna wersja regulaminu będzie zawsze dostępna na stronie internetowej serwera.
Kary
1. Drobne przewinienia skutkują przerwą lub banem czasowym od 24 godzin do 7 dni.
2. Średnie przewinienia mogą skutkować banem od 7 do 30 dni, w zależności od skali naruszenia.
3. Poważne przewinienia skutkują banem permanentnym, przy czym gracz ma prawo do złożenia odwołania poprzez system ticketów, o ile ban nie został oznaczony jako bez możliwości odwołania.
4. Przewinienia niewybaczalne, takie jak złamanie zasad RODO, poważne oszustwa finansowe lub działania zagrażające bezpieczeństwu serwera, jak ataki na niego, skutkują banem permanentnym bez możliwości odwołania.
5. W przypadku kumulacji przewinień drobnych, czy też średnich, kara może zostać nałożona wyższa, np ktoś notorycznie prowokuje innych graczy, wszczyna awantury, i zachowuje się tragicznie, to może dostać bana na 30d, bądź nawet perma.
Administracja
1. Administracja to też ludzie, mają prawo do popełniania błędów, i do czasu wolnego ;)
2. Administracja będąc na koncie z uprawnieniami administratora, powinna znajdować się na vanishu. W przypadku eventów, CM, czy innych zaplanowanych przez właściciela akcji, może z niego wyjść.
3. Jeśli administrator chce grać imersyjnie, musi posiadać drugie konto bez uprawnień administracyjnych.
4. Zakazanym jest faworyzowanie zarówno siebie, jak i innych graczy.
5. Do administracji wliczają się: Technicy, Administratorzy, Moderatorzy oraz Budowniczy.
6. Administracja nie odpowiada za utracone przedmioty w wyniku śmierci, błędu gry, etc. Jeśli gracz ma dowód na posiadanie danych przedmiotów, oraz posiada dowód w postaci nagrania, jak ginie przez błąd serwera, może się zgłosić do administracji, a ta rozpatrzy czy dać graczowi utracone przedmioty.
7. Administracja nie zajmuje się płatnościami serwerowymi.
8. Zakres obowiązków Techników, skupia się na zakresie technicznym serwera.
9. Zakres obowiązków Administratorów skupia się na sprawdzaniu graczy, ich regionów, i pilnowania porządku na serwerze.
10. Zakres obowiązków Moderatorów, skupia się przede wszystkim na pilnowaniu graczy, jak i pomaganiu im.
11. Zakres obowiązków Budowniczych zamyka się w rozbudowie miasta.
12. Administracja zastrzega sobie również prawo do zmiany go w dowolnym momencie, informując o tym oczywiście społeczność.
Płatności
1. Wszystkie płatności dokonywane są dobrowolnie i nie podlegają reklamacji ani zwrotowi, chyba że właściciel serwera zdecyduje inaczej w wyjątkowych przypadkach.
2. Zakup usług odbywa się wyłącznie u właściciela serwera, po wcześniejszym ustaleniu szczegółów w wiadomości prywatnej na Discordzie. Dostępne metody płatności to: BLIK, PaySafeCard oraz PayPal.
3. Właściciel serwera nie sprzedaje żadnych usług, których nie ma oficjalnie w ofercie. Prośby o niestandardowe usługi zostaną odrzucone.
4. Płatność jest uznawana za zrealizowaną dopiero w momencie zaksięgowania środków na koncie właściciela. Samo przesłanie potwierdzenia nie gwarantuje aktywacji usługi.
5. Właściciel serwera nie ponosi odpowiedzialności za próby zakupu usług od osób trzecich, podszywających się pod administrację lub oferujących niezweryfikowane usługi poza oficjalnym kanałem.
6. Serwer, administracja ani właściciel nie ponoszą odpowiedzialności za utracone środki w wyniku błędów technicznych, pomyłek użytkownika, oszustw lub innych nieprzewidzianych sytuacji.
7. Wszelkie próby oszustwa, cofnięcia płatności lub podania fałszywych danych będą skutkować natychmiastowym banem z serwera oraz zgłoszeniem sprawy do odpowiednich służb.
8. Właściciel serwera zastrzega sobie prawo do zmiany metod płatności oraz warunków regulaminu w dowolnym momencie, z wcześniejszym powiadomieniem użytkowników.
RolePlay
1. Na serwerze wymagane jest korzystanie z moda Simple Voice Chat. Obowiązkowe jest słyszenie innych graczy, jeśli nie chcesz mówić, możesz pisać na czacie RP, ale ignorowanie komunikacji głosowej nie jest akceptowane
2. Zakazuje się posiadania przedmiotów frakcyjnych ze specjalnym oznakowaniem bez odpowiednich uprawnień np tablet policyjny. Kajdanki policyjne można posiadać dopóki policja ich nie zabierze
3. Przenoszenie informacji z OOC do IC jest surowo zabronione
4. Pozyskiwanie danych osobowych z komend narracyjnych jest surowo zabronione
5. Zakazuje się przeinaczania faktów na komendach narracyjnych typu /me /do
6. Zakazuje się powalania lub zabijania graczy bez podstawy RP
7. Zakazuje się zmuszania drugiego gracza do akcji RP
8. Zakazuje się wychodzenia z roli bez wyraźnej zgody administracji
9. Zakazuje się bugowania animacji skakania w celu szybszego przemieszczania się
10. Zakazuje się wychodzenia z serwera w trakcie trwającej akcji RP
11. Zakazuje się prowokowania policji bez większego celu
12. Zakazuje się zmuszania graczy do przypisywania sobie ich majątków jak pojazdy, regiony, firmy
13. Zakazuje się nieuzasadnionej zemsty po wyjściu ze szpitala na graczu, który doprowadził cię do BW
14. Zakazuje się ucieczki na GZ podczas np pościgu
15. Zakazuje się noszenia zbroi innej niż skórzana bez enchantów
16. Zakazuje się wykorzystywania informacji pozyskanych ze streamów w IC
17. Zakazuje się rozmawiania z graczami poprzez platformy zewnętrzne będąc na serwerze z tymi graczami
18. Zakazuje się LootRP
19. Zakazuje się ToxicRP
20. Zakazuje się LowRP
21. Zakazuje się odgadywania graczy po głosie czy skinie jeśli są zamaskowani
22. Zakazuje się używania słów typu c word n word
23. Zakazuje się wykorzystywania błędów serwera. Te należy zgłosić administracji poprzez ticketa
24. Zakazuje się jakiegokolwiek RP seksualnego np. gwałt
25. Trzymamy się zasady poszanowania życia. Nie można sobie np skoczyć z budynku i od tak wstać i pójść dalej
26. New Life Rule. Zginiesz, nie wracasz na miejsce śmierci przez jakiś czas, nie pamiętasz kto, jak i kiedy cię zabił, budzisz się w szpitalu i nic nie pamiętasz z tamtej akcji
27. Zakazuje się nieprawidłowego odgrywania otrzymanych obrażeń
28. Zakazuje się ucieczki na spawn podczas akcji RP
29. Zakazuje się odgrywania postaci poniżej 18 roku życia
30. Zakazuje się ustawiania polskich danych osobowych
31. Zakazuje się ustawiania nazw postaci, firm, regionów, które są obraźliwe, wulgarne, rasistowskie, polityczne, historyczne lub naruszają dobre obyczaje.
Discord
1. Na serwerze obowiązują zasady Discorda w szczególności Terms of Service oraz Community Guidelines. Użytkownicy są zobowiązani do ich przestrzegania wraz z niniejszym regulaminem.
2. Zabrania się publikowania treści erotycznych, rasistowskich, nazistowskich, itp. oraz odnoszących się do wydarzeń historycznych w sposób nieodpowiedni.
3. Niedozwolone jest prowokowanie, zaczepianie oraz celowe wywoływanie konfliktów z innymi użytkownikami niezależnie od formy przekazu.
4. Zabrania się publikowania materiałów multimedialnych, takich jak filmy, GIFy czy zdjęcia, które mogą mieć charakter obraźliwy, prowokacyjny lub promujący nieakceptowalne wartości, w tym agresję, ideologie totalitarne czy treści naruszające uczucia religijne.
5. Zabrania się publikowania treści w kanałach nieprzeznaczonych do danego typu wiadomości, na przykład propozycji poza kanałem propozycji.
6. Reklamowanie innych serwerów Discord lub Minecraft, wysyłanie zaproszeń, linków promocyjnych czy treści komercyjnych bez zgody administracji jest niedozwolone. Wyjątek stanowią serwery posiadające oficjalną zgodę i umieszczone w wyznaczonym kanale.
7. Zabrania się publikowania propozycji o charakterze żartobliwym, prowokacyjnym lub lekceważącym, szczególnie w kontekście kar, banów czy decyzji administracyjnych.
8. Językiem głównym komunikacji na serwerze jest język polski. Nadużywanie języków obcych jest niedozwolone. Pojedyncze słowa lub zwroty w innych językach są dopuszczalne w granicach rozsądku.
9. Zabrania się kierowania obraźliwych, poniżających lub prowokacyjnych wypowiedzi wobec innych użytkowników. Dotyczy to zarówno bezpośrednich ataków, jak i pośrednich sugestii uderzających w czyjąś reputację.
10. Zabrania się używania nicków, awatarów lub statusów zawierających treści obraźliwe, prowokacyjne lub nieodpowiednie.
RODO
1. Regulamin obejmuje każdą platformę związaną z NightCity, w tym serwer Minecraft, serwer Discord oraz wszelkie inne grupy i środowiska powiązane z naszą społecznością.
2. Na terenie całego serwera obowiązuje RODO, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. oraz ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych. Każdy użytkownik zobowiązany jest do przestrzegania zasad przetwarzania, przechowywania i udostępniania danych osobowych, w szczególności do poszanowania prywatności innych osób oraz nieudostępniania ich danych bez wyraźnej zgody. - Złamanie tego punktu skończy się banem permanentnym bez możliwości odwołania.